Kadra

kadra

I.

WYKSZTAŁCENIE – STUDIA KIERUNKOWE

     W placówce pracuje wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która realizuje Podstawę Programowa Wychowania Przedszkolnego, a w szczególności nauczycielki zwracają uwagę na indywidualne możliwości oraz potencjał każdego dziecka. Cała kadra pedagogiczna posiada wykształcenie predysponujące do pracy w wychowaniu przedszkolnym.

     Nauczycielki posiadają następujące studia kierunkowe:

  1. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna,
  2. Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią korekcyjno-kompensacyjną,
  3. Edukacja językowa profesora Rocławskiego „Nauka czytania i pisania,”
  4. Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,
  5. Pedagogika ogólna,
  6. Pedagogika specjalna,
  7. Edukacja elementarna i integracja,
  8. Diagnoza i terapia pedagogiczna,,
  9. Gimnastyka korekcyjna i kompensacyjna,
  10. Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualna,
  11. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wg profesor Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  12. Logopedia ogólna,
  13. Edukacja i terapia osób z autystycznego spectrum zaburzeń,
  14. „Sztuka – Plastyka”.

 

II. KURSY KWALIFIKACYJNE

     Nauczycielki w naszym przedszkolu brały udział w następujących kursach kwalifikacyjnych:

  1. oligofrenopedagogika, tyflopedagogika, surdopedagogika;
  2. język angielski, niemiecki i migowy;
  3. bajkoterapia w pracy nauczyciela i pedagoga;
  4. kinezjologia edukacyjna;
  5. kierownik wycieczki;
  6. pierwsza pomoc przedmedyczns BLS;
  7. alternatywna i wspomagająca komunikacja językowa, system znakowo-obrazkowy;
  8. kodowanie w przedszkolu;
  9. terapia ręki;
  10. trener umiejętności społecznych;
  11. integracja sensoryczna;
  12. terapia reki i zaburzeń motoryki małej;
  13. terapia psychomotoryczna wg Procus i Block;
  14. kierownik wypoczynku.

III. METODY PRACY

     W swojej pracy kadra pedagogiczna wykorzystuje takie metody, jak:

  1. Glottodydaktyka – nauka czytania i pisania profesora Rocławskiego,
  2. „Dobrego Startu” profesor Bogdanowicz,
  3. Batti Strauss w edukacji przedszkolnej,
  4. C. Orffa i R. Labana,
  5. „Ruch Rozwijający wg W. Sherborne”,
  6. „Dziecięca matematyka” wg profesor Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  7. Alternatywna i wspomagająca komunikacja językowa,
  8. Dary froeblowskie – klocki.

IV.

DODATKOWE KOMPETENCJE

     Ponadto, w naszej placówce pracuje:

  1. nauczycielka – konsultantka do spraw wychowania przedszkolnego,
  2. doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki.